هنر فردی

آموزش هنرهای کاربردی عمومی

هنر فردی

آموزش هنرهای کاربردی عمومی

  • ۰
  • ۰

این مطلب به نقل از معتبرترین مجلات پزشکی دنیا برای رفع سکسکه در سریعترین زمان ممکن نوشته شده است. این روشها به صورت قطعی سکسکه شما را در کمترین زمان درمان می کنند و جایگزین روشهای قدیمی شده اند. هر کدام از این روشها را که دوست دارید می توانید امتحان کنید.

رÙ?Ø´ رÙ?ع سکسکÙ?

چه چیزی موجب سکسکه می‌شود؟

تقریبا همه سکسکه را تجربه کرده اند. سکسکه زمانی اتفاق می‌افتد که دیافراگم به صورت غیرارادی منقبض می‌شود. دیافراگم یک ماهیچه بزرگ است که هنگام دم و بازدم به تنفس کمک می کند. زمانی که دیافراگم تحریک شود، یا زمانی که به طور ناگهانی تنفس می‌کنید و تارهای صوتی به طور ناگهانی بسته می‌شوند، باعث ایجاد صدای متمایزی می‌شود.

سکسکه معمولا در عرض چند دقیقه به تنهایی اتفاق می افتد و می‌تواند آزاردهنده باشد و با غذا خوردن و صحبت کردن تداخل پیدا کند. در نتیجه، افراد با یک لیست بی‌پایان از ترفندهای خود برای خلاص شدن از شر آن‌، از نفس کشیدن در یک کیسه کاغذی گرفته تا خوردن یک قاشق شکر، سر و کار دارند؛ اما کدام درمان‌ها کارساز است؟

مطالعات زیادی که اثربخشی راه های مختلف را مشخص کند، وجود ندارد. با این حال، بسیاری از روش ها مدت هاست که مورد توجه قرار گرفته اند. علاوه بر این، برخی از محبوب ترین راه حل ها باعث تحریک اعصاب واگوس و یا فرنیک (اعصاب حرکتی دیافراگم) که به دیافراگم متصل است، می شوند.
به یاد داشته باشید اگر سکسکه مزمن دارید که بیش از 48 ساعت طول کشیده، با پزشک صحبت کنید؛ زیرا ممکن است نشانه ای از یک وضعیت زمینه ای باشد که نیاز به درمان داشته باشد.

تکنیک تنفس و حالت بدن

گاهی اوقات، یک تغییر ساده در تنفس یا حالت بدن می تواند دیافراگم را آرام کند.
1- شمرده نفس کشیدن را تمرین کنید. با تنفس آرام و شمرده سیستم تنفسی خود را منقطع کنید. برای 5 ثانیه هوا را به داخل ببرید (عملیات دم) و سپس 5 ثانیه آن را خارج کنید (عملیات بازدم).
2- نفس خود را نگه دارید. یک جرعه بزرگ از هوا را قورت بدهید و آن را حدود 10 تا 20 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی نفس بکشید. در صورت لزوم تکرار کنید.
3- داخل یک کیسه کاغذی نفس بکشید. یک کیسه کاغذی بر روی دهان و بینی خود قرار دهید. به آرامی نفس بکشید، کیسه را از هوا پر و خالی کنید. هرگز از یک کیسه پلاستیکی استفاده نکنید.
4- زانو هایتان را خم کنید. در یک محل راحت بنشینید و زانوهایتان را به سینه خود برسانید و آن ها را دو دقیقه در همان وضعیت نگه دارید.
5- سینه خود را فشرده کنید. به جلو خم شوید تا به سینه تان فشار وارد کنید، بالطبع دیافراگم فشرده خواهد شد.
6- از روش Valsalva استفاده کنید. برای انجام این کار، سعی کنید در حالی که بینی خود را با دست بسته نگه داشته اید، هوا را به داخل بکشید. در حین این کار دهان خود را هم بسته نگه دارید.

... 

ادامه مطلب را با مراجعه به لینک اصلی زیر بخوانید:

26 روش جدید و ساده رفع سکسکه در کمتر از 1 دقیقه!

  • ۹۸/۰۴/۱۶
  • elsa molaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی